Quittance donnée par Thomas Thibault, receveur du château du Plessis-lès-Tours, en tant que procureur de noble homme Jacques de Beaune, conseiller du roi et général de ses finances, à Anthoine de Loubbes, chevalier, et Renée de Daillon, sa femme, seigneurs de Fontaines, pour la réception d'une somme de 1000 écus d’or soleil, solde de 3 410 écus soleil et 12 s. 6 d.t. en monnaie, pour le rachat de 300 l.t. de rente que ledit De Beaune avait acquis desdits De Loubbes et Daillon sur la seigneurie d’Azay-le-Rideau, sur cession de noble homme Janet du Bois-Jourdain, seigneur dudit lieu, lequel rachat a été fait en vertu de la grâce donnée par De Beaune audit Bois-Jourdain, en présence de Jehan Serlon, prêtre, curé de Noyers, et Simon Deszaulot, couturier, de Tours .



[f° 222] En la presence de moy notaire, etc. Thomas Thibault, receveur pour le roy nostre sire du Plesseys-du-Parc lez Tours (a), ou nom et comme procureur de noble homme Jacques de Beaune, conseiller du roy nostre sire et general de ses finances , ainsi qu'il nous est apparu par lectres de procuracion desquelles la teneur s'ensuit(b) dact[ees] passees soubz les les contractz royaulx de Tours par Pasquier de la Follye, dactees du quatriesme jour d'octobre mil cinq cens et quatre(c), a confessé avoir eu et receu de messire Anthoine Deb Deloubbes(1), chevalier, et dame Renee de Daillon son espouse, seigneur de Fontaines, la somme de mil escuz d'or souleil en quoy lesdits seigneur et dame sont tenuz faire et payer audit De Beaune faisant le(d) pour le parfait de la somme de IIIm IIIc dix escuz d'or soleil et XII s. VI d. monnoye courante pour le rachat, recousse, franchissement et admortissement de la somme de troys cens livres tournoys de rente annuelle et perpetuelle que ledit De Beaune avoit acquis desdits chevalier et dame sur la terre et seigneurie d'Azay(2) par la vendicion que leur en avoit faicte noble homme Janet de Boisjourdain, seigneur dudit lieu d'Azay. Laquelle recousse et admortissement a esté et est faicte par lesdits chevalier et dame au moien de la grace verballe a eulx donnee par icelluy De Beaune audit De Boisjourdain(e) ainsi que ledit Thibault, procureur dessusdit, a confessé par devant nous. De laquelle somme de mil escuz d'or soleil(f) ledit Thibault, procureur dessusdit, s'est tenu pour content et bien payé. Et en a quicté et quicte lesdits chevalier et dames et tous autres(g). Tesmoing mon seing manuel et le seing manuel dudit Thibault cy mis a sa requeste. Presens venerable personne messire Jehan Serlon, prebtre, curé de Nohiers(3), et Simon Deszaulot, cousturier, demourant audit Tours , tesmoings, etc. Le XXVIe jour d'octobre mil Vc et quatre.(h)
[Signé] Foussedouaire





Notes :

(a) receveur pour le roy nostre sire du Plesseys-du-Parc lez Tours, dans l'interligne supérieur. — (b) desquelles la teneur s'ensuit, dans l'interligne supérieur. — (c) Indication de la mention bon, dans la marge, concernant l'intégralité du passage rayé. — (d) faisant le, dans l'interligne supérieur. — (e) audit De Boisjourdain, dans l'interligne supérieur. — (f) soleil, dans l'interligne supérieur. — (g) autres, dans l'interligne supérieur. — (h) Dans la marge de la minute : "Baillé coppie audit Thibault pareille a ces presentes. Ausdits seigneur et dame ... au doux du contract de vendicion des IIIc l.t. de rente semblable a ces presentes et en laquelle est inceree de mot a mot la procuracion dudit De la Folye."
(1) Antoine de Loubbes, seigneur de Fontaines. — (2) Seigneurie d'Azay-le-Rideau en Touraine . — (3) Noyers.



text encoding initiativePowered by XTF
Centre d'Études Supérieures de la Renaissance
Cette œuvre est mise à disposition selon les termes de la Licence
Si vous utilisez ce document dans un cadre de recherche, merci de citer cette URL :
https://renumar.univ-tours.fr/xtf/view?docId=tei/TIPO477301.xml&doc.view=print;chunk.id=n1
Creative Commons Attribution - Pas d’Utilisation Commerciale - Partage dans les Mêmes Conditions 4.0 (CC BY-NC-SA 4.0).
Creative Commons Attribution - Pas d’Utilisation Commerciale - Partage dans les Mêmes Conditions 4.0 (CC BY-NC-SA 4.0)